Projektinė veikla
Baigtas įgyvendinti projektas „Creating a dyslexia-friendly classrooms at schools“
Projekto numeris NPJR-2022/10158
„Varnų sala“ kartu su Latvijos ir Islandijos mokyklomis įgyvendino projektą, kurio tikslas – įgalinti disleksiją turinčius mokinius klasėse, padėti mokytojams, plėsti mokinių žinias apie disleksiją. Taip pat ugdyti mokytojų kompetencijas, naudojant šviečiamąsias mokymo priemones ir siekiant sukurti disleksiją turintiems palankias mokymosi klases.
Pagrindinė problema, kurią sprendė projekto partneriai, buvo nepakankamas švietimo sistemų dėmesys vaikams, turintiems raidos sutrikimų, ypač skaitymo ir raidžių suvokimo srityje. Trūksta patikimų praktinių rekomendacijų ir žinių, kaip pedagogai galėtų ugdyti šį sutrikimą turinčius vaikus. Taip pat trūksta mokykloms pritaikytos informacijos, kuri padėtų šviesti vaikus apie disleksiją, mažinti patyčias, keisti stereotipinį požiūrį, ugdyti toleranciją ir supratimą apie specifinių mokymosi sutrikimų turinčius mokinius mokyklose.
Projekto tikslas buvo sukurti integruotas skaitmenines metodines rekomendacijas, apimančias disleksijos supratimą ir pripažinimą bendrojoje mokymo programoje.
Tiesioginė projekto tikslinė grupė – pradinių ir vidurinių mokyklų 1–6 klasių mokiniai, mokytojai ir kiti pedagogikos darbuotojai.
Projekto metu buvo skatinamas Lietuvos, Latvijos ir Islandijos mokyklų bendradarbiavimas. Projektas buvo finansuojamas „Nordplus“ programos lėšomis.
Pagrindinė problema, kurią sprendė projekto partneriai, buvo nepakankamas švietimo sistemų dėmesys vaikams, turintiems raidos sutrikimų, ypač skaitymo ir raidžių suvokimo srityje. Trūksta patikimų praktinių rekomendacijų ir žinių, kaip pedagogai galėtų ugdyti šį sutrikimą turinčius vaikus. Taip pat trūksta mokykloms pritaikytos informacijos, kuri padėtų šviesti vaikus apie disleksiją, mažinti patyčias, keisti stereotipinį požiūrį, ugdyti toleranciją ir supratimą apie specifinių mokymosi sutrikimų turinčius mokinius mokyklose.
Projekto tikslas buvo sukurti integruotas skaitmenines metodines rekomendacijas, apimančias disleksijos supratimą ir pripažinimą bendrojoje mokymo programoje.
Tiesioginė projekto tikslinė grupė – pradinių ir vidurinių mokyklų 1–6 klasių mokiniai, mokytojai ir kiti pedagogikos darbuotojai.
Projekto metu buvo skatinamas Lietuvos, Latvijos ir Islandijos mokyklų bendradarbiavimas. Projektas buvo finansuojamas „Nordplus“ programos lėšomis.
Projekto partneriai: