straipsnio-nuotrauka
Pagrindinis, Straipsniai

Kalėdų Seneli, padaryk taip, kad mano vaikas sugrįžtų į mokyklą!

Šiuo metu visi skaičiuojame dienas iki šv. Kalėdų. Miestai ir miesteliai džiaugsmingai šurmuliuoja ruošdamiesi gražiausioms metų šventėms. Tačiau viename name vienas berniukas kiekvieną vakarą eidamas miegoti turi vienintelį norą – kad nuo rytojaus nebereiktų eiti į mokyklą. O jo mama kasnakt svajoja apie svarbiausią kalėdinę dovaną – kad sūnus iš naujo atrastų ryšį su mokykla. Apie tai, kodėl vaikai atsisako lankyti mokyklą ir kaip juos sugrąžinti mokytis kalbamės su mokyklos „Varnų sala“ steigėja Margarita Pilkauskaite ir socialiniu pedagogu Ignu Stančiku. Pagal Valstybinės duomenų agentūros informaciją 2023 m. mokyklos lankomumas Lietuvoje pagerėjo maždaug 20 proc., lyginant su 2022 m. Tačiau Oficialiosios statistikos portalo duomenimis, 2022–2023 m. šalyje mokyklose visai nesimokė beveik 16 tūkst. mokyklinio amžiaus vaikų. Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nuomone, dauguma vaikų, kurie statistiniuose duomenyse figūruoja kaip mokyklos nelankantys, su tėvais gyvena užsienyje, tačiau gyvenamąją vietą tebedeklaruoja Lietuvoje. Tačiau visi sutinka, kad mokyklos nelankymui įtakos turi ir kitos priežastys. Kokios jos? Ar galima sakyti, kad mokyklos nelankymas yra ir socialinė visuomenės problema? Margarita: Tikrai taip. Dėl to ir kuriami įstatymai, leidžiantys tėvams pateisinti ne daugiau penkių vaiko praleistų mokymosi dienų, reikalaujantys neatitraukti jo nuo mokslų dėl kelionių ar kitokių pramogų. Tačiau svarbiausia šio reiškinio priežastis – vaikai nemato prasmės eiti į mokyklą šiame žinių pertekliaus laikmetyje, kai bet kokia informacija yra pasiekiama vieno mygtuko paspaudimu kompiuteryje ar net telefone. Ypač tai išryškėja paauglystėje, kai mokiniai pradeda savarankiškai ateiti ir išeiti iš mokyklos. Reikia suprasti du dalykus – vaikai į mokyklą eina dėl draugų arba dėl įkvepiančių mokytojų. Būna situacijų, kai geri draugai padeda ištverti mokytojus arba mokytojai autoritetai kompensuoja draugų nebuvimą. Jeigu mokykloje nėra nei vieno iš šių motyvuojančių dalykų, prasmės jos lankyti moksleiviai nebemato. Kartais vaikai atsisako eiti į mokyklą, net nepabandę jos lankyti. O kartais pradeda protestuoti vėliau. Kodėl? Ignas: Vaiko požiūrį dažnu atveju lemia jo psichologinis parengimas mokyklai. Būna, kad ikimokyklinukus puikiai „apdoroja“ vyresnieji broliai, seserys, giminaičiai. Mokykla nupiešiama kaip kažkoks baubas ar neigiamas, neįdomus dalykas. Ir vaikas pradeda jos bijoti. Kitas dalykas, jei mažasis pradeda lankyti mokyklą, tačiau, tarkim, antroje klasėje atsisako mokytis. Per pirmus metus vaikas suvokia, kad privalo atsakyti už savo veiksmus, būti pareigingas. O tai taip nelinksma… Jis nenori atsisveikinti savo nerūpestinga vaikyste. Nenori nieko keisti ir pradeda maištauti. Margarita: Taip, vaikas nenori pokyčių, nes jis nežino, kas jo laukia. O žmogus iš prigimties užkoduotas priešintis nežinomybei. Vaikas nori likti saugioj, gerai pažįstamoj aplinkoje (darželyje, su tėvais ar seneliais). Todėl aplinkinių komunikacija ruošiant atžalas mokyklai yra labai svarbi. Reikia aiškinti vaikams, kad mokykloje bus tam tikrų atsakomybių, reikės įdėti pastangų, bet mokymasis yra tikrai smagus, malonus, žaidybinis procesas, kuris tęsiasi visą gyvenimą. Kitas sunkus iššūkis vaikui – konkurencinga mokyklinė aplinka. Jei jis nuolatos girdi: „Tu privalai skaityti, rašyti“, „tavo ateitis priklauso nuo to, koks esi dabar“. Jei jo gebėjimai lyginami su brolių, seserų, klasiokų, tuomet prasideda atmetimo reakcija. Vaikas dar neturi drąsos pasakyti: „Atsiprašau, bet aš jūsų šitose lenktynėse nedalyvausiu. Aš noriu eiti savo tempu.“. Baisiausia, kai išgirstu mokytojų nuogąstavimus, kad „nespėsime išeiti programos“ ar kad „vaikas atsiliks“. Sakykit, kur antrokas turi skubėti ir nuo ko jis gali atsilikti? Nuo bendrų statistinių vidurkių? Jau ne pirmus metus mes mokomės priimti „kitokius“ vaikus, stengiamės atliepti kiekvieno poreikius. Jei nuoširdžiai tai darome, tai kaip mes galime lyginti mokinius tarpusavyje? Taip mes žlugdome jų motyvaciją mokytis. Tada vaikas pradeda eiti į mokyklą pro sukąstus dantis arba visai atsisako ją lankyti. Dėl kokių priežasčių mokyklą lankyti atsisako pradinukai, dėl kokių – paaugliai? Ignas: Jau Margaritos minėta konkurencinga mokyklos aplinka gali nulemti, ar moksleivis taps pasitikinčiu ar nepasitikinčiu savimi žmogumi. Jeigu mokytojas mandagia forma vadins vaiką „atsilikėliu“, tai galimai visam gyvenimui jam įskieps nepilnavertiškumo kompleksą. Juk mažo vaiko psichika yra labai trapi. Taip pat jeigu klasės yra didelės, mokytojai nepajėgia skirti mokiniams pakankamai laiko, neįsigilina į jų samprotavimus, gebėjimus, pilnai nepatikrina žinių bagažo. Tokiu būdu į paribius nustumiami mokiniai, kuriems kaip tik reikia skirti ir daugiau dėmesio, ir laiko. Tas neįsigilinimas, nepamatymas, neišgirdimas vaiko padaro jam milžinišką žalą. Taip pat ir jo ateičiai. Vaikas pradeda laikyti save nevykėliu, užsisklendžia ir nebemato prasmės mokytis. Margarita: Kalbant apie paauglius, reikia suprasti, jog šis amžiaus tarpsnis yra lytinės ir fizinės brandos pradžia, kuomet vyksta tikros hormonų audros. Tuo metu gyvenimą jie pradeda matyti visai kitaip. Ugdymas turėtų atliepti paauglių mąstymą. Svarbiausias šio laikotarpio akcentas – išgirsti paauglius, suprasti jų poreikius ir atliepti taip, kad jie rastų motyvacijos mokytis. 5–9 klasės yra pačios sudėtingiausios. Tuo metu net mergaitėms su berniukais sunku būti venoje klasėje. Ir moksleivių mintys dažnai sukasi visai ne apie mokslą. Autoritetais tampa tik draugai, kurie viską žino „geriausiai“. Jei mes tuo metu neatliepiam bazinių paauglių poreikių – būti pamatytam ir išgirstam, jei nepadedam surasti atsakymų į visus rūpimus klausimus, jei mes jų neprisijaukinam, tuomet ir prarandam. Būna atvejų, kai su tuo pačiu vaiku visi mokytojai turi problemų, o vienas pedagogas – ne. Visi stebisi, kaip jam pavyksta? Ogi kiekvienos pamokos pradžioje 10 minučių jis klausosi to mokinio. Į diskusiją įsijungia ir kiti vaikai. Ir tik tada, visiems išsikalbėjus, pradedama dėstyti dalyką. Tokio sprendimo pasekmė – visa klasė mokytojo klauso, produktyviai dirba. Kai kurie pedagogai galvoja, kad tai tik laiko gaišimas, nes ir taip nespėjama išeiti programos. Netiesa – tai pats protingiausias sprendimas. Paaugliams labai svarbu pažinti pasaulį. Todėl būtina rasti laiko per bet kurią pamoką su jais pasikalbėti, aptarti, ką jie rado internete, ką sužinojo iš draugų, įsiklausyti, kas jiems svarbu. Jeigu pamokų metu su paaugliais kalbamasi tik apie mokslą, tai jie pamažu iš mokyklos ir iškrenta, nors galėtų labai gerai mokytis. Tėvams ši taisyklė taip pat galioja – būtina išklausyti vaikus, atsakyti į jų klausimus bet kokiam amžiaus tarpsnyje. Ignas: Reikia nepamiršti, kad kiekvieną rytą mokiniai ateina iš skirtingų aplinkų. Ir mes dažnai net neįsivaizduojam, ką jie mąsto, kokias emocijas atsineša. Ar jie pavalgę, išsimiegoję, o gal namuose įvyko kažkoks konfliktas, gal kas nors tiesiog nesiseka? Jeigu vaikui neleidžiama atsiverti, kai jo viduje sumaištis ir kunkuliuoja daugybė jausmų, jei mokytojai barasi, reikalauja tvarkos, susikaupimo, taisyklių laikymosi, tai vaikui darosi tik blogiau, o mokytojas praranda galimybę jį pažinti ir padėti. Jei neleidžiama paaugliui atsiskleisti, tai neatliekama svarbiausia mokyklos misija. Ar gali būti, kad

Kalėdų Seneli, padaryk taip, kad mano vaikas sugrįžtų į mokyklą! Skaityti daugiau

Šioje mokykloje – daugiau nei 400 ukrainiečių vaikų: gavę visai naują patirtį, mokiniai stebina ir rezultatais
Pagrindinis

Mokykla „Varnų sala“ kviečia mokytis pagal Tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo programą 

Kol moksleiviai smagiai leidžia vasaros atostogas, nemaža dalis tėvų vis dar ieško savo atžaloms naujų mokyklų. Tiems, kurie „antrųjų namų“ savo vaikams dar nesurado, pasiruošusi padėti mokykla „Varnų sala“! Nuo šių metų pavasario ji yra Tarptautinio bakalaureato (TB) pagrindinio ugdymo programos mokykla kandidatė. O nuo rugsėjo 1-osios pradės mokyti pagal Tarptautinio bakalaureato metodus ir filosofiją. Apie mokymo ypatumus ir „Varnų salos“ naujienas kalbamės su mokyklos įkūrėja ir direktore Margarita Pilkauskaite bei TB koordinatoriumi ir ugdymo vadovu Mantu Danieliumi Blaževičiumi. Margarita, kodėl „Varnų sala“ startui pasirinko būtent TB pagrindinio ugdymo programą? „Varnų sala“, nusprendusi tapti mokyklų, ugdančių pagal Tarptautinio bakalaureato programas, dalimi, sąmoningai pasirinko 5–10 klasių moksleiviams skirtą pagrindinio ugdymo programą (MYP) (angl. Middle Years Programme). Kad moksleiviai nepatirdami šoko, palaipsniui ateitų iki baigiamosios Diplomo (DP) programos (jos akreditacijai taip pat ruošiamės). Mokymasis pagal MYP programą idealiai atitinka dabartinę „Varnų salos“ filosofiją. Tai bus tęstinumas, o ne absoliuti pradžia nuo nulio. Norime, kad vaikai kuo anksčiau suprastų TB mokymosi koncepciją. Juk norėdami šokti nuo aukščiausiojo tramplino, pirmiausiai turime gerai įvaldyti įgūdžius vidutiniame aukštyje, ar ne? Tuomet tas aukščiausias tramplinas taps visiškai nebebaisus ir lengvai įveikiamas. Mantai, kokie, bendrais bruožais, mokymosi pagal Tarptautinio bakalaureato programas privalumai? Kokios tai programos? Kuo jos pranašesnės ir kuo skiriasi nuo tradicinių mokymo principų progimnazijose ir gimnazijose? Tarptautinis bakalaureatas (angl. International Baccalaureate) – tai visame pasaulyje pripažinta švietimo programa, skirta 3–19 metų amžiaus mokiniams. Tai tarsi švietimo kokybės ženklas. Pagrindinis TB programų tikslas – ugdyti kompetentingus, žingeidžius ir rūpestingus jaunuolius, motyvuotus siekti sėkmės ir daryti teigiamą įtaką pasauliui. Programose daugiausia dėmesio skiriama kritinio mąstymo, tarpkultūrinio supratimo ir pagarbos ugdymui. Šių programų mokiniai gauna visapusišką išsilavinimą, kuris juos parengia aukštajam mokslui ir skatina tapti aktyviais, empatiškais ir visą gyvenimą besimokančiais asmenimis. TB programos idealiai atitinka dabartinę „Varnų salos“ koncepciją ir turi daug privalumų. Tarptautinis bakalaureatas siūlo keturias pagrindines programas: Pradinio ugdymo (PYP) vaikams nuo 3 iki 12 metų, Pagrindinio ugdymo (MYP) mokiniams nuo 11 iki 16 metų, Diplomo (DP) 16–19 metų mokiniams ir Karjeros (CP), kuri skirta 16–19 metų jaunuoliams, siekiantiems derinti akademinį ir profesinį mokymus. Šios visos programos ugdo mokinius, kurie įkūnija dešimt pagrindinių savybių, atspindinčių TB misiją švietimu kurti geresnį ir taikesnį pasaulį. Tarptautinio bakalaureato mokiniai yra: tyrinėjantys (inquirers), visapusiškai išprusę (knowledgeable), mąstantys (thinkers), lengvai bendraujantys (communicators), principingi (principled), atviri pasauliui (open-minded), rūpestingi (caring), nebijantys rizikuoti (risk takers), gebantys gyventi harmonijoje (balanced), savikritiški (reflective). Vienas svarbiausių TB programų privalumų yra jų globalus pripažinimas. Tai tikrai padidina įstojimo į aukštąsias mokyklas galimybes Lietuvoje. Tai itin svarbu mokiniams, kurie planuoja studijuoti užsienyje, nes TB diplomą pripažįsta daugelis prestižinių pasaulio universitetų (Harvardo, Kemridžo, Oksfordo ir t.t.). Be to, šios programos orientuotos ne tik į akademinių žinių suteikimą, bet ir į asmeninių bei socialinių gebėjimų auginimą. Tai ir vėl yra tarsi natūrali dabartinės „Varnų salos“ filosofijos tąsa. TB akcentuoja mokinių kritinio mąstymo svarbą, skatina juos nuolat klausti, tyrinėti ir analizuoti. Tai yra labai aktualu šiuolaikinėje visuomenėje, kuomet gebėjimas savarankiškai mąstyti ir spręsti problemas yra vis labiau vertinamas. Dar vienas svarbus aspektas – skatinimas mokytis kelių kalbų, nes tai padeda mokiniams tapti globaliais piliečiais ir geriau suprasti skirtingas kultūras. „Varnų sala“ tokią metodiką taiko jau dabar. Be to, TB programos priderina mokymą prie individualių mokinių poreikių. Palyginus su tradiciniais mokymo principais, šios programos labiau orientuojasi į mokymosi procesą, o ne vien į galutinius rezultatus. Tradicinėse mokyklose akcentuojami nacionaliniai standartai, o TB programos ugdo mokinių globalų požiūrį ir skatina pasaulį matyti plačiau. Dar labai svarbus momentas, kad Tarptautinis bakalaureatas yra sistema, apimanti visapusišką mokyklos augimą. Čia mokosi ne tik vaikai, bet ir mokytojai. Pedagogai privalo kasmet tobulintis, būti aukštos kvalifikacijos, kad apskritai galėtų dėstyti pagal TB programas. Jie turi aktyviai, geranoriškai dalyvauti glaudžios mokyklos bendruomenės kūrime, padėti vieni kitiems, dalintis patirtimi, kad vaikams būtų užtikrintas pats kokybiškiausias ugdymas. Tai kaipgi atrodo Tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo programa (MYP)? Pagrindinio ugdymo programa (MYP) yra skirta 11–16 metų mokiniams ir yra pereinamoji tarp Pradinio ugdymo (PYP) ir Diplomo programų (DP). Pagrindinė MYP ugdomoji kalba yra lietuvių kalba (Diplomo programa vykdoma tik anglų kalba). Mūsų mokykloje bus laukiami visi mokiniai – įvairių tautybių, gebėjimų, galių ir negalių. Vaikai su specialiaisiais poreikiais gaus reikiamą pagalbą ir bus sudarytos sąlygos kuo lengvesnei integracijai. Kadangi TB mokytojai privalo labai gerai mokėti gimtosios šalies ir anglų kalbas, tuo atveju, jei „Varnų saloje“ mokytis norėtų Lietuvos pilietybės neturintis, tačiau anglų kalbą mokantis vaikas, jam dalykai turėtų būti dėstomi anglų kalba, paraleliai mokantis ir lietuvių kalbos. Be to, būtų sudaromos sąlygos lavinti ir savo gimtosios šalies kalbą. MYP programa apima aštuonias dalykų grupes, kurių kiekvienai per metus skiriama ne mažiau kaip 50 mokymosi valandų. Tai: užsienio kalbos, gimtoji kalba ir literatūra, socialiniai mokslai, gamtos mokslai, matematika, menai, fizinis ir sveikatos ugdymas, technologijos ir IT. Šioje programoje daugiausia dėmesio skiriama gamtos mokslams, technologijoms, inžinerijai ir matematikai, kaip esminei integruoto mokymo ir mokymosi perspektyvai. Vienas iš svarbiausių MYP programos bruožų yra mokymas ir mokymasis per globalius kontekstus. Tai padeda mokiniams geriau suvokti mokymosi svarbą ir gebėti jį pritaikyti realiame gyvenime. Taip pat skatinamos tarpdisciplininės veiklos, kurios leidžia moksleiviams atrasti ryšį tarp skirtingų mokslų sričių ir realaus pasaulio situacijų bei suvokti, kad tos sąsajos sudaro harmoningą visumą. Tokiu būdu suteikiama galia patiems moksleiviams atrasti mokymosi svarbą. Esminė siekiamybė – motyvuoti, savimi pasitikintys mokiniai. Mokymas ir vertinimas MYP programoje yra orientuotas ne tik į žinias, bet ir į įgūdžius bei kompetencijas. Dėmesys skiriamas mokinių socialinių, mąstymo, tyrimo, komunikacijos ir savivaldos įgūdžių ugdymui, refleksijai ir savęs vertinimui, nes tai padeda jiems geriau suprasti savo stipriąsias ir silpnąsias puses bei tobulėti. Be to, ši programa skatina integruotą mokymąsi per mokinių vykdomus asmeninius trumpalaikius ir ilgalaikius projektus. Šie projektai leidžia mokiniams gilintis į juos dominančias temas ir ugdyti tyrinėjimo bei savarankiško mokymosi įgūdžius. Jų metu vaikai išsikelia sau tikslus ir padedant mentoriui siekia jų įgyvendinimo. MYP pabrėžiama pagalbos bendruomenei ir veiklos, darančių teigiamą poveikį kitiems ir aplinkai, svarba. Galima sakyti, kad MYP programa siekia ugdyti visapusiškus asmenis, pasiruošusius sėkmingai tęsti mokymąsi bet kurioje kitoje švietimo sistemoje ir būti aktyviais bei atsakingais pasaulio piliečiais. Margarita: Dar papildyčiau. Kadangi „Varnų salos“ dvi iš svarbiausių vertybių yra laisvė ir atsakomybė, tai

Mokykla „Varnų sala“ kviečia mokytis pagal Tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo programą  Skaityti daugiau

ekskursija-muziejuje
Mokyklos įvykiai, Pagrindinis

„Varnų salos“ 5–8 klasių moksleivių  interaktyvi pažintis su mokslu Energetikos ir technikos muziejuje 

Vasario 14 d. „Varnų salos“ 5–8 klasių moksleiviai keliavo į gimtadienį švenčiantį, didžiausią įvairias techninio paveldo sritis Lietuvoje pristatantį Energetikos ir technikos muziejų. Turiningoje ekskursijoje „varniečius“ lydėjo lietuvių kalbos mokytojos Jelena Grabovskaja ir  Tatjana Rodenko bei mentorius Jurgis Buterlevičius.  Šis muziejus tikrai unikalus – net ir lankydamiesi jame ne pirmą kartą vaikai visada būna labai patenkinti. Ir tai visiškai suprantama – čia galima pasimėgauti itin įdomiu, šiuolaikišku ir įtraukiančiu mokslo pristatymu.  Štai „Virsmo salėje“ – naujausioje 1000 kv. m erdvėje – vaikus pasitiko interaktyvi ekspozicija apie žmogaus santykį su energija. Jos centre, Faradėjaus narve, įrengtos dvi didžiausios Tesla ritės Baltijos šalyse, o salės pašonėje atverti istoriniai pirmosios viešosios Vilniaus miesto elektrinės kamino pamatai, kurių vieta iki šiol nebuvo tiksliai žinoma.  Energetikos ekspozicija supažindino moksleivius su pirmąja Vilniaus miesto elektrine. Čia vaikai smalsiai apžiūrinėjo autentiškus įrenginius – garo katilus, turbinas, valdymo pultus, garo kondensatorius ir vamzdyną. Turbinų salėje jų laukė veikiantys Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės ir Ignalinos atominės elektrinės maketai. Pastarojo dalis (reaktorius) buvo naudojama filmuojant kultinį HBO serialą „Černobylis“. Dar vienoje interaktyvioje ekspozicijoje „Technikos mokslas ir technika vaikams“ – gamtos mokslai pateikti ypač žaismingai, todėl labai įtraukė vaikus.  Spalvingoje aplinkoje žaisdami jie susipažino su hiperboloidu, Jokūbo kopėčiomis, Mėbijaus juosta, gravitacine laidyne, Bernulio kamuoliu ir daugeliu kitų eksponatų.   „ Mokiniai labai džiaugėsi čiuožykla (nusileidimo vamzdžiu) bei visais kitais eksperimentais, kurių metu galėjo kažką paliesti, panagrinėti, atsukti, palenkti, pajudinti, paspausti. Energija liejosi per kraštus! O atominės elektrinės valdymu tai net šiek tiek nepasidalino! Visi patyrėme tikrai nuostabių įspūdžių“, – pasakojo mentorius Jurgis.  Ieškote mokyklos?  Skambinkite nr. +370 606 686 11  Rašykite el. paštu prieplauka@varnusala.lt  Registruokitės   „Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Dabar jau ir Tarptautinio bakalaureato programos mokykla kandidatė! Čia mokomės originaliai! 

„Varnų salos“ 5–8 klasių moksleivių  interaktyvi pažintis su mokslu Energetikos ir technikos muziejuje  Skaityti daugiau

edukacija-muziejuje
Mokyklos įvykiai, Pagrindinis

Mokyklos pradinukai dalyvavo nuostabiame edukaciniame užsiėmime Vytauto Kasiulio dailės muziejuje 

Vasario 12 d. visos pradinės mūsų mokyklos klasės dalyvavo labai šaunioje edukacinių užsiėmimų ir ekskursijų programoje parodoje „Dovanoju jums saulėtą meną. Marijos Prymačenko kūrinių kolekcija, evakuota iš Zaporižios srities dailės muziejaus“. Šioje išvykoje vaikai susipažino ne tik su visame pasaulyje garsios Ukrainos menininkės kūryba, bet  ir turėjo tikrai smagius edukacinius užsiėmimus  „Fantastiniai gyvūnai“!   Fantastiniai gyvūnai yra ryškiausia šios dailininkės kūrybos kryptis. Jų nesutiksi gyvenime – jie gyvena pasakose arba sapnuose, turi įvairių žuvų, žvėrių, paukščių bruožų. Apžiūrinėdami parodą mokinukai kartu su mokytojais analizavo šių darbų kompozicijas, o kūrybinių dirbtuvių dalyje vaikai patys kūrė fantastinius personažus, jungdami jau paruoštas ir pačių sugalvotas detales pagal pasiūlytą darbų atlikimo techniką. Naudodami spalvotą popierių ir dažus, jie darė koliažus, puošė juos įvairiausiais ornamentais ir raštais.  Užsiėmimų pabaigoje buvo surengta bendra sukurtų darbelių paroda.  Grįžtant namo visų dalyvių akys žibėjo nuo įspūdžių, buvo dalijamasi unikalia patirtimi – tiek vaikai, tiek jų mokytojai labai džiaugėsi išvyka. Kviečiame pajusti magiškai užburiančią nuotaiką, kurią užfiksavome nuotraukose!  Ieškote mokyklos?  Skambinkite nr. +370 606 686 11  Rašykite el. paštu prieplauka@varnusala.lt  Registruokitės    „Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Dabar jau ir Tarptautinio bakalaureato programos mokykla kandidatė! Čia kuriame ir augame kartu! 

Mokyklos pradinukai dalyvavo nuostabiame edukaciniame užsiėmime Vytauto Kasiulio dailės muziejuje  Skaityti daugiau

vasario-16
Pagrindinis

Su gimtadieniu, mūsų Lietuva! 

Geltona. Žalia. Raudona. Tai mūsų meilės spalvos. Geltona. Žalia. Raudona. Tai mūsų motulė saulė, žaliosios girios ir didžiavyrių kraujas.  Geltona. Žalia. Raudona. Tai mes, susipynę tarsi gijos laisvai plazdančioje Trispalvėje.  Kas mes be vienas kito?  Su gimtadieniu, mūsų Lietuva!   „Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Mokomės, augame, dirbame ir kuriame vardan Tos!  

Su gimtadieniu, mūsų Lietuva!  Skaityti daugiau

Mokyklos įvykiai, Pagrindinis

„Varnų saloje“ lankėsi Tarptautinio bakalaureato programos konsultantas iš Londono

Sausio pabaigoje „Varnų saloje“ lankėsi iš Londono atvykęs Tarptautinio bakalaureato (TB) Pagrindinio ugdymo programos (MYP) konsultantas Džeimsas Entonis Nevinas (James Anthony Nevin). Pasak mokyklos ugdymo vadovo, TB koordinatoriaus Manto Blaževičiaus, Džeimsas TB organizacijoje dirba nuo 2010 m. ir yra tas žmogus, kuris padeda „Varnų salai“ pasiruošti TB MYP programos akreditacijai.   „Intensyviai ir labai atsakingai ruošiamės tapti Tarptautinio bakalaureato MYP programos mokykla. Esame jau beveik pusiaukelėje. Todėl susitikimas su mūsų konsultantu buvo itin svarbus ir reikalingas. Jame dalijomės tuo, ką mums jau pavyko nuveikti, ir  išgirdome Džeimso patarimus, pastebėjimus, ar einame teisingu keliu, rekomendacijas, ką dar reikia padaryti“, – pasakoja Mantas.    Per dvi vizito dienas TB konsultantas susitiko su „Varnų salos“ vadovybe, visais mokytojais, skirtingo amžiaus moksleiviais ir jų tėvais. Aktyviai diskutavome, kartu ieškojome atsakymų į klausimus  apie TB, kurie aktualūs skirtingų bendruomenės grupių nariams.   Po šio vizito esame dar vienu žingsniu arčiau pasaulinės Tarptautinio Bakalaureato mokyklų bendruomenės.  Ieškote mokyklos?  Skambinkite nr. +370 606 686 11  Rašykite el. paštu prieplauka@varnusala.lt  Registruokitės   „Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Dabar jau ir Tarptautinio bakalaureato programos mokykla kandidatė! Po žingsnį link tikslo! 

„Varnų saloje“ lankėsi Tarptautinio bakalaureato programos konsultantas iš Londono Skaityti daugiau

ekskurijos-nuotrauka
Mokyklos įvykiai, Pagrindinis

Nestandartinė „Varnų salos“ aštuntokų pamoka Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje 

Vasario 6 d. „Varnų salos“ aštuntokai ukrainiečiai lietuvių kalbos mokėsi netradicinėje erdvėje – Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje. Mokinius lydėjusi mokytoja Jelena Grabovskaja pakeliui į biblioteką jiems pabuvo ir ekskursijos vadove – papasakojo apie gatves ir pastatus. Ši ypatinga pamoka buvo skirta susipažinimui su  mūsų genijaus Mikalojaus Konstantino Čiurlionio tapyba. Tam tikslui mokytoja išvykos išvakarėse bibliotekoje užsakė albumus su M. K. Čiurlionio paveikslais, kad vaikai galėtų artimiau susipažinti su jo kūryba.  Ir jie tai darė su dideliu malonumu. Taip pat kartu skaitė ir vertė į ukrainiečių kalbą garsiojo menininko laišką, rašytą, kai jis mokėsi Leipcigo konservatorijoje. Pamoka ant laiptų gali būti pati nuostabiausia!  Ieškote mokyklos?  Skambinkite nr. +370 606 686 11  Rašykite el. paštu prieplauka@varnusala.lt  Registruokitės   „Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Dabar jau ir Tarptautinio bakalaureato programos mokykla kandidatė! Čia mokomės originaliai! 

Nestandartinė „Varnų salos“ aštuntokų pamoka Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje  Skaityti daugiau

Mokyklos įvykiai, Pagrindinis

„Varnų salos“ dešimtokai pilietinio ugdymo mokėsi buvusiuose KGB rūmuose 

Vasario 6 d. „Varnų salos“ dešimtokams dvi pilietinio ugdymo pamokos vyko Okupacijos ir laisvės kovų muziejuje, įsikūrusiame buvusiuose KGB rūmuose. Pasak mokyklos pilietinio ugdymo mokytojo Arnoldo Matijošiaus, šiuo metu yra itin skatinamas pamokų perkėlimas už mokyklos ribų, nes tokias priemones mėgsta vaikai, dalyko žinios geriau įsisavinamos. Šių netradicinių pamokų metu kartu su gidu buvo apžiūrėtas KGB kalėjimas, sušaudymo kamera. Mišri lietuvių ir ukrainiečių mokinių grupė išsiaiškino, kokia buvo šio specifinio „stalininio“ politinio kalėjimo paskirtis. Sužinota įspūdinga informacija apie tai, kad jame kalėjo apie 30000 politinių kalinių. Čia buvo vykdomi žiaurūs tardymai, kankinimai, negailestingai tyčiojamasi iš žmonių, siekiant paversti juos „kaltais“ už meilę savo šaliai.   „Šioje ekskursijoje istorinės žinios buvo sujungtos su pilietiško jauno žmogaus suvokimu, kad Laisvė turi savo kainą ir  kad istorinė paradigma linkusi pasikartoti. Kalbant hipotetiškai – galbūt kalėjimas bus kitas, bet bus taikomi represiniai veiksmai žmonėms, kurie pilietiškumą laikys kaip vertybę bei vienu ar kitu būdu gins savo šalį ir laisvę nuo okupantų. Taigi Laisvė yra tarsi dviguba – sumokėta avansu, ankstesnių laikmečių kartų iškovota ir apginta, taip pat  suprojektuota į naujos kartos, gimusios XXI a. Lietuvoje ir nepatyrusios užsienio jėgų agresijos bei smurto, ateitį. Smagu, kad mokiniai buvo labai aktyvūs, smalsūs, turėjo daug klausimų gidui, buvo tikrai patenkinti šia išvyka ir jau išreiškė norą aplankyti Tuskulėnų rimties parko memorialinį kompleksą“, – įspūdžiais dalijosi mokytojas Arnoldas.   Ieškote mokyklos savo vaikui?  Skambinkite nr. +370 606 686 11  Rašykite el. paštu prieplauka@varnusala.lt Registruokitės   „Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Dabar jau ir Tarptautinio bakalaureato programos mokykla kandidatė! Esame aktyvūs ir pilietiški! 

„Varnų salos“ dešimtokai pilietinio ugdymo mokėsi buvusiuose KGB rūmuose  Skaityti daugiau

kartu-smagiau-vasaris
Kartu smagiau, Pagrindinis

„Kartu smagiau“. Vasario mėnesio renginiai visai šeimai 

Šiųmetis šaltasis sezonas, deja,  nelepina mūsų įprastais Lietuvai žiemiškais orais. Na o besitikėjusiems vasarį sniego pusnių, natūraliai užšalusio ledo, „šaltųjų“ pramogų ir galimybės atsigriebti už visą žiemą, tenka nusivilti – šalčių nebežadama. Kažkam turbūt labai liūdna… Bet juk sakoma, kad nėra blogo oro, yra tik netinkama apranga. Be to, gyvenime vyksta daugybė dalykų, kurių pakeisti mes negalime, bet tikrai galime keisti požiūrį į juos! Taigi pirmyn į galimybių paieškas! Gal būtent „Varnų salos“ rubrikoje „Kartu smagiau“ surasite tai, kas praskaidrins kasdienybę jums ir jūsų šeimai! Kas ieško – tas randa! Gal net žibuoklių vasario mėnesį?! Pabandom?  „Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Dabar jau ir Tarptautinio bakalaureato programos mokykla kandidatė! Kartu veikti visada smagiau!  Spektaklis  „Broliai Liūtaširdžiai” Knygų rišimo ir sumi-e tapybos dirbtuvės Vasario 16-osios žygis su gym+   Jungtinė fotografijos paroda „MIAU”  Šviesos ir žibintų festivalis  „Paslapčių miškas” Ekskursija VU ansamblyje  Virtualios realybės patirtis „Angelų takais”    Muzikinis spektaklis  „Skambantys skaičiai” Kauno senamiesčio paslaptys ir pilies požemiai Spektaklis paaugliams „Pasistengiau”    E. Marcinkevičiūtės paroda  „Myli – nemyli. Žydi – nežydi.”   Šokio pasaka „Ypatingo šokolado paslaptis“ Vasarės Kuprevičiūtės ir Luko Pavilonio – parodą „Namas“  

„Kartu smagiau“. Vasario mėnesio renginiai visai šeimai  Skaityti daugiau

mokytojas-Simas
Pagrindinis, Pažink mokytoją

„Pažink mokytoją“. Serafimas (Simas) Babkov: „Žmonijai dabar labiausiai trūksta teisingumo“  

32 metų „Varnų salos“ mokytojo mama yra tikra lietuvė. Ji gimė ir augo Lietuvoje, tačiau 20-ies „nutekėjo“ į Pskovo sritį, netoli Latvijos pasienio. Nors Serafimas (Simas) gimė ir užaugo gausioje 7 vaikų šeimoje Rusijos kaime…

„Pažink mokytoją“. Serafimas (Simas) Babkov: „Žmonijai dabar labiausiai trūksta teisingumo“   Skaityti daugiau

atviru-duru-diena
Pagrindinis

Sausio 30-oji – Atvirų durų diena „Varnų saloje“!  

Mokyklą keisti niekada nevėlu! „Varnų sala“, Tarptautinio bakalaureato Pagrindinio ugdymo mokykla kandidatė, laukia kiekvieno vaiko bet kuriuo metų laiku!   Mūsų prioritetai:  Vaikų interesų besąlygiškas atliepimas; Jautrus, žmogiškas šalia esančio priėmimas;  Individualus, mokiniui skirtas laikas; Išskirtinis dėmesys vaikams, praradusiems stimulą mokytis, ir jų sugrąžinimas į mokyklą; Ugdymas suvokimo, kad visos specialybės ir profesijos yra puikios; Visapusiška parama, palaikymas ir pagalba mokantis dalykų, pažįstant pasaulį ir ieškant savęs.   Dairotės jaukaus „lizdo“ 0–10 klasės mokiniui?   Susitikime sausio 30 d. 18 val. Baltupio g. 14!   Maži dalykai sukuria didelę ateitį!   Kelionėje po „Varnų salą“ jus lydės ir į visus klausimus atsakys mokyklos steigėja Margarita Pilkauskaitė.   Skambinkite nr. +370 606 686 11  Rašykite el. paštu prieplauka@varnusala.lt  Registruokitės  „Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Čia svarbus kiekvienas! Please enable JavaScript in your browser to complete this form.Please enable JavaScript in your browser to complete this form.Jūsų vardas ir pavardė *Jūsų el.pašto adresas * Kuri ugdymo pakopa domina? Pradinė Pagrindinė Gimnazija Sutikimas Pateikdama(-s) šią formą sutinku su Privatumo politika. Registruotis

Sausio 30-oji – Atvirų durų diena „Varnų saloje“!   Skaityti daugiau

Į viršų
Skip to content