7–10 klasių mokinių chemijos pamoka vyko Kauno tvirtovės VII forte įsikūrusioje laboratorijoje!

Įsimintina chemijos pamoka 7–10 klasių mokiniams Kauno tvirtovės VII forte! 

Sausio 11 dieną 7–10 klasių mokiniams įsimintina chemijos pamoka vyko neįprastoje vietoje. Kauno tvirtovės VII forte įsikūrusioje gamtos ir tiksliųjų mokslų mokyklos laboratorijoje moksleiviai dalyvavo dviejose edukacinėse programose.

Pažintis su kraujotaka ir širdies sandara, darbas su mikroskopu

Pirmosios iš jų, pavadinimu „Kraujas – gyvybės tėkmė“, metu mokiniai buvo supažindinti su kraujotakos sistema, širdies sandara, kraujo kilme, sudėtimi bei funkcijomis. Pirmiausiai jie mokėsi naudotis nepakeičiamu mikropasaulio tyrinėjimo prietaisu – mikroskopu. Laboratorinio darbo metu jaunieji „mokslininkai“ patys darė kraujo tepinėlį. Jį mikroskopuodami, tyrinėjo skirtingas kraujo ląsteles, mokėsi jas diferencijuoti bei pamatė, kuo žmogaus kraujas skiriasi nuo kupranugario ar vištos. Taip pat moksleiviai mokėsi kraujo grupių nustatymo metodų, savarankiškai nustatinėjo savo arba kito duoto kraujo grupę. Tai buvo puiki proga suvokti kraujo grupių reikšmę bei jų svarbą kraujo donorystės metu, išmokti sąvokas „antigenas“ ir „antikūnas“.

Vėliau moksleiviai iš arti susipažino su širdies anatomija. Jie turėjo unikalią galimybę prisiliesti prie svarbiausio žmogaus gyvybinio organo. Savarankiškai atliko širdies preparavimo procedūrą, išnagrinėjo jos sandarą, suprato, kaip veikia širdies kraujotakos sistema.

Kulinariniai eksperimentai molekulinėje virtuvėje

Antrojoje edukacinėje programoje, pavadinimu „Kulinariniai eksperimentai“, mokiniai buvo pakviesti į tikrą molekulinę virtuvę. Joje, apjungus skirtingų mokslo sričių žinias, vyksta įvairūs fizikiniai ir cheminiai procesai. Užsiėmimo metu techninės žinios buvo derinamos su kulinarijos menu. Tokiu būdu buvo susipažinta su pagrindinėmis maisto medžiagomis. Suvokta ne tik tai, ką unikalaus ir išskirtinio galima iš jų pasigaminti, tačiau ir kuo jos yra vertingos mūsų organizmui. Buvo kalbama apie įvairius maisto priedus, tokius kaip: agaras, natrio alginatas, bei kitas chemines medžiagas, skirtas maisto gamybai ir puošybai. Naudodami šias medžiagas mokiniai gamino valgomuosius įvairių gėrimų skonio ikrus. Taip pat jie sužinojo, kaip pasiruošti sluoksniuotą tankio gėrimą, o taikydami žemos temperatūros metodą gamino ledus! Po visų kulinarinių eksperimentų moksleiviai drauge ilsėjosi bei ragavo savo pasigamintų gėrybių.

„Varnų sala“ – privati mokykla Vilniuje, atvira visiems! Kitokia chemijos pamoka. Eksperimentai mums labai tinka! 


Paskelbta